الفبا:دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشوراز برخی از کارشکنی ها در بیمه تکمیلی رانندگان کامیون شدیدا انتقاد کرد و مصوبه شورای عالی ترابری دراین ارتباط را دارای قابلیت دورزدن دانست.

به گزارش الفبا احمد کریمی در گفت وگو با چابک آنلاین  اظهار کرد: “نامه‌ای نوشتم به حسن نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور،که شما اگر می‌خواستید شرکت آتیه سازان حافظ را آباد کنید تا به الان موفق بوده، اما اگر موضوع ارائه خدمت بیمه تکمیلی به رانندگان و خانواده آنان است که هیچ توفیقی در این زمینه نداشته‌اید.”

وی افزود:”پس از جریان گلایه کامیون‌داران، سازمان راهداری دوست داشت خدمتی برای رانندگان انجام دهد که رانندگان مشمول بیمه خدمات تکمیلی شوند، اما اولین اشتباه آنها این بود که با یک شرکت سهامی بنام آتیه سازان حافظ قرارداد بسته شد.”

وی، ابراز تاسف کرد و گفت : در قرارداد بیمه تکمیل درمان از صفر تا صد آن ایراد دارد، حتی مصوبه شورای عالی ترابری به لحاظ اینکه از نظر حقوقی بسیار ضعیف است، به راحتی قابل دور زدن و عدم انجام است.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور، افزود: “در این زمینه مکاتبات بسیاری با سازمان راهداری انجام شده که اساس کار را درست کنید، اگر می‌خواهید خدمت بیمه تکمیل درمان به راننده ارائه کنید راه آن این نیست، و اکنون بگویند چه میزان خدمات داده‌اند، زیرا در همان حداقلی‌ها هم شرکت آتیه سازان حافظ خیلی کم لطفی می‌کند.”

وی، با بیان اینکه فضای کار کردن در حوزه حمل و نقل برای ارائه خدمات بیمه‌ای  فراهم است، گفت: “متاسفانه شرکت‌های بیمه در این زمینه بسیار ضعیف عمل می‌کنند و کار چندانی صورت نگرفته است.”

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور تاکید کرد: “به واسطه ناوگان فرسوده‌ای که وجود دارد خیلی از ناوگان موجود مشمول بیمه بدنه نمی‌شوند، پیشنهاد شده که بیمه بدنه سفری را انجام دهند یعنی از زمانی که بارنامه صادر می‌شود تا تحویل کالا این کامیون بیمه باشد.”

کریمی مدعی شد که “شرکت‌های بیمه از همه ظرفیت‌ها برای ندادن خسارت استفاده می‌کنند.”

وی، با اشاره به اینکه “بیمه مرکزی برنامه خود را بر فرهنگ سازی بگذارد” گفت:در حال حاضر عمده رویکرد شرکت‌های بیمه بازرگانی به سمت سودآوری و کسب درآمد است و به دنبال رضایت مشتری نیستند.”

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور گفت که”شرکت‌های بیمه بازرگانی هیچ گونه سرمایه گذاری برای پیشگیری از خسارت‌ها نکرده‌اند واز سوی دیگر در ارتباط با پرداخت خسارت‌ها و انجام تعهدات رویکرد بسیار منفی و غیر قابل قبولی دارند.”

وی، با بیان اینکه بیمه مسئولیت رانندگان جای کار بسیار دارد، ادامه داد: “زمانی که راننده از شرکت حمل و نقل بار را دریافت می‌کند، در زمان حمل بار جزوی از آن شرکت است، اگر راننده جزوی از آن شرکت است که چرا می‌آیند خسارت را بازیافت می‌کنند و اگر نیست چرا شرکت‌های بیمه، بیمه‌نامه‌ای تعریف نمی‌کنند که راننده هم مسئولیت خود را در این امر بیمه کند.”