الفبا: کیفیت افشای اطلاعات و اطلاع رسانی مناسب از شاخص های مهمی هستند که شفافیت وضعیت شرکتها را برای سهامداران و مخاطبان فراهم می آورد که دراین زمینه بیمه البرز دارای موقعیت مناسبی است ؛ به گفته محمدرضا تقوایی، رییس هیات مدیره بیمه البرز در گردهمایی امروز نمایندگان وکارگزاران همکار برتر این شرکت ؛نمایندگان بیمه البرز کم‌ترین تخلف را در بین شرکت‌های بیمه دارند.

به گزارش الفبا شفافیت مالی بیمه البرز و احراز رتبه نخست کیفیت افشاء و اطلاع رسانی از جمله دستاوردهایی است که دراین شرکت نهادینه شده است به گونه ای که این امر کمترین تخلف شبکه فروش در صنعت بیمه را نشان می دهد.این بدان معنی است که فعالیت حرفه ای نمایندگان و کارگران همکار با شرکت و درعین حال کنترل و نظارت بر عملکرد شبکه فروش قابل قبول بوده است.

هنگامی که در یک شرکت شاهد انتقال رقابت از قیمت به خدمات باشیم، این امر موجب ماندکاری شرکت در بازار بیمه خواهد بود زیرا اولین گرایش سیستمی در چنین تفکری، ممانعت از آثار منفی مالی گسترده ناشی از نرخ شکنی است و این امر با کنترل و مدیریت مدیران فنی برای جلوگیری از کاهس بی رویه نرخ حق بیمه خواهد بود.

رسول تاجدار، مدیرعامل بیمه البرز معتقد است تمرکز بر کیفیت خدمات و سرعت رسیدگی و پرداخت خسارتها به ویژه حوادث بزرگ مثل زلزله کرمانشاه و کشتی سانچی موجب شد تا افکار عمومی هم به توانگری مالی بیمه البرز و هم به سرعت در ارایه خدمات آن باور بیشتری پیداکنند.

مدیرعامل بیمه البرز درعین حال تاکید کرد : بیمه گزاران و آحاد جامعه باید بدانند بیمه یک امر مناقصه‌بردار نیست مگر در شرایطی که شرکت های بیمه دارای توان یکسان در ارایه خدمات و سایر ویژگی‌ها باشند.

وی با بیان این‌که هم اکنون حدود ۵۰ درصد از سبد پرتفوی صنعت بیمه کشور مربوط به خودرو است‌، ‌گفت : تقریباً هیچ یک از عوامل و متغیرهای اساسی و اثر گذار رشته مذکور از قبیل تعیین نرخ و ‌تعیین دیه در اختیار شرکت های بیمه نیست بنابراین تا زمانی‌که قوانین و مقررات مربوطه تغییر نکند،‌ بیمه مرکزی و شرکت های بیمه تصمیم اثرگذاری در این رشته نخواهند داشت، لذا شایسته است شبکه فروش بر فروش بیمه های خود متمرکز شوند .

تاجدار با ابراز خرسندی از فعالیت خوب و حرفه ای کارکنان و شبکه فروش بیمه البرز ،‌ اظهار داشت : خوشبختانه بیمه البرز با بهره مندی از نیروی انسانی متخصص و توانگری مالی در راستای حفظ منافع ذی‌نفعان خود به فعالیت خود همچون ۵۵ سال گذشته ادامه داده و خواهد داد.

 

رییس هیات مدیره بیمه البرز:نمایندگان بیمه البرز کم‌ترین تخلف را در بین شرکت‌های بیمه دارند

محمدرضا تقوایی،‌ رییس هیات مدیره بیمه البرز نیز در گردهمایی نمایندگان وکارگزاران همکار برتر این شرکت اعلام کرد: شبکه فروش بیمه البرز از لحاظ میزان تخلف در مقایسه با شرکت های بیمه دیگر سالم‌تر هستند. وی همچنین از ارایه طرح های نوین بیمه ای از سوی شبکه فروش استقبال کرد و افزود: اگر طرح های نوین بیمه ای ارایه شده،‌مناسب و شایسته باشند به نام نماینده طراح ثبت خواهد شد.

وی از رشد تعداد بیمه نامه های صادره از سوی نمایندگان در شش ماه اول سال جاری در مقایسه به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: شبکه فروش بیمه البرز باید به سمتی حرکت کنند تا با افزایش پرتفوی در رشته های آتش سوزی،‌باربری و به ویژه بیمه های عمر،‌ شرکت در سال جاری سبد پورتفوی مناسبی داشته باشد.

رییس هیات مدیره بیمه البرز با اعلام این‌‌که پرتفوی جذب شده از سوی کارگزاران همکار در شش ماه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل،‌ ۹/۱۵ درصد افزایش یافته است از آنها قدردانی کرد و گفت:‌ این رشد حاکی از افزایش تعامل و بهتر کارگزاران با بیمه البرز است.

وی در پایان از عملکرد بسیار درخشان و بسیار خوب نمایندگان و کارگزاران همکار با بیمه البرز قدردانی و ابراز امیدواری کرد شبکه فروش همچون گذشته در راستای اعتلای نام بیمه البرز به فعالیت حرفه ای خود ادامه دهند.

این گزارش حاکی است،‌ فرامرز اخوان رهنما،‌ رییس انجمن صنفی شرکت های خدمات بیمه ای و محمد تقوی،‌ رییس انجمن صنفی نمایندگان حقیقی شرکت بیمه البرز نیز از دیگر سخنرانان گردهمایی مذکور بودند.