الفبا: کامبیز پیکارجو، قائم مقام بیمه آرمان، بازاریابی بیمه های عمر را مستلزم دانایی بازاریابان در تشخیص نیازهای مشتریان می داند و می گوید افزایش در بخش عرضه و تقاضای بیمه ضروری است.

به گزارش الفبا، وی به تولید محصول بیمه ای متناسب با نیاز مشتری تاکید دارد و حرف تازه ای می زند که با آنچه تا کنون شنیده ایم، متفاوت است. او می گوید: شعاری که بیمه را فروختنی می داند، شعار کاملی نیست ؛ زیرا بیمه هم فروختنی است و هم قابل خریداری شدن است.

وی در مصاحبه اختصاصی خود با افق بیمه می افزاید: دانایی در بخش بیمه گزاران بیشتر با تبلیغ صورت می گیرد و به این ترتیب رویکردمان در بخش عرضه است.

طبیعی است که این امر نیازمند شناخت سر فصلهای آموزشی، ابزارهای آموزشی و مدرسان کاربردی و فعال برای تربیت فروشندگان ماهرتر است.

قائم مقام بیمه آرمان می گوید: در بازار فعلی، فروشندگانی هستند که به اشتباه بیمه عمر می فروشند. آن ها سفیران خوبی برای فروش بیمه عمر نیستند و چون اطلاعات درستی منتقل نمی کنند و بعضاً موجب انحراف در نظرات مشتریان می شوند یا مشتریان به اشتباه خرید می کنند و محصول را می سوزانند و یا توقعات دیگری دارند که واقعیت عمومی ندارد. وی به تناسب نیاز مشتری با محصول جدید ارائه شده و افزایش دانایی در بخش عرضه و تقاضا تاکید می کند.

کامبیز پیکارجو معتقد است هر شرکت بیمه باید استارتاپ تخصصی خودش را ایجاد کند تا بتواند به بهترین نحو ممکن عملیات گزارشگری و ارتباط با مشتریان را همگام با خودش جلو ببرد و شکافی که در بیمه های زندگی بین بیمه و مشتری دارد، شناسایی و بر طرف کند.

وی معتقد است شبکه فروش با جدیت درگیر است و ستادها به معنای اخص درگیر تعامل با مشتری نیستند و همین امر مشکلی است که باعث کاهش رضایتمندی مشتریان شده است. پیکارجو می گوید: نقطه ورود شبکه فروش به بازار حائز اهمیت است. این بدان معنی است که هر شرکت متناسب با نگرش و ابزارهای خود نقطه ورودش به بازار را مشخص می کند. این اتفاق متاثر از شرایط بازار و تحولات آن است که روشن می سازد مثلاً در شرایطی که نرخ سکه و دلار در نوسان شدید است، آیا زمان برای عرضه بیمه عمر مناسب است یا خیر؟

قائم مقام بیمه آرمان، رعایت این نکات را به دانایی شبکه فروش در عرضه و تقاضای بیمه مرتبط می داند.