بیمه و استارت آپ پیوند می‌خورند ؛

الفبا : اینشورتک‌ها دسته‌ای از فین تک‌ها هستند که راهکارهای نوین خود را در حوزه بیمه ارائه می‌کنند. این راهکارهای نوآورانه در پی افزایش بهره وری و صرفه جویی در صنعت بیمه طراحی شده است و صنعت بیمه در ورود به این حوزه آرام ننشسته است.

نعمتی، مدیرکل فناوری اطلاعات بیمه مرکزی در این زمینه به خبرنگار الفبا می‌گوید : اینشورتک‌ها در کشورهای دیگر خدمات بسیار متنوع و متعددی ارائه می‌کنند. این فناوری‌ها بیشتر در بیمه‌های خودرو و حوادث به کار گرفته شده اند و در تشخیص نوع خسارت، تفسیر رفتار راننده و حتی پیشگیری از تصادف به کار می‌روند.

وی می‌افزاید : ساماندهی فعالیت‌های اینشورتک‌ها و سهولت در ورود آنان و دسترسی به اطلاعات صنعت بیمه، در قالب یک الگوی عملیاتی که با سوییچسنگ اطلاعات و تشکیل شرکت سنحاب شکل گرفت، حکایت از آن دارد که نهاد ناظر در همگرایی با اینشورتک‌ها برنامه ریزی دارد.

بیمه و استارت آپ پیوند می‌خورند. با افزایش اطلاعات از فین تک‌‌ها، در اینشورتک‌ها نیز رشد می‌کنیم

مهدی نوروزی، مدیرعامل بیمه زندگی خاورمیانه و از بنیان گزاران سنهاب نیز در گفتگو با *الفبا* به رفتارهای سنجیده در قبال ورود به فعالیت‌های استارت آپی اشاره دارد و می‌گوید برنامه هایی که در قبال بهره گیری از فناوری‌های نوین در زمینه بیمه‌های زندگی در دست اجرا دارد، به زودی فناوری را در عرصه‌های بیمه زندگی در قالب معرفی محصولات جدید بیمه ای فعال خواهد کرد.

بیمه و استارت آپ پیوند می‌خورند ؛ بسیاری از شرکت‌ها به استارت آپ روی آورده اند

وی با اعلام اینکه بسیاری از شرکت‌ها به استقبال از استارت آپ‌ها روی آوردند، خاطرنشان کرد : این موضوع باید با پیش بینی زیرساخت‌های لازم و تعادل در شتاب تعاملی میان این استارت آپ‌ها و صنعت بیمه همراه باشد.

مهدی نوروزی، این تعادل را از راه شناسایی مولفه‌هایی که تبدیل ایده به محصول را متکی بر ابزارها و الزامات موجود فراهم می‌آورد، دانست و افزود : توقف نکردن در قالب‌های رایج و پرهیز از شتاب زدگی در فعالیت‌های استارت آپی برای صنعت بیمه مهم است.

نوروزی همچنین گفت : برنامه‌های جدید مبتنی بر نوآوری های فناورانه در بخش بیمه‌های زندگی را در شرکت خاورمیانه در دستور کار قرار داده است.

بیمه سامان نیز از پیشگامان استقبال از اینشورتک‌ها است. راه اندازی (پلنت) بیمه‌نامه بدنه اتومبیل پیمایشی مبتنی بر تلماتیکس، صدور بیمه نامه بر اساس ارزیابی ریسک مشتریان و موارد دیگری است که اخبار آن با جدیت از تمایل این شرکت در مسیر فناوری نوآورانه حکایت می‌کند.

بیمه کوثر نیز پا به پا نقش خود را در حوزه اینشورتک ایفا کرده است. راه اندازی اپلیکیشن بیمه بدنه هوشمند و عرضه آن به مشتریان نشان داد که توجه به تغییرات ساختاری متناسب با اهداف، در زمره مولفه‌های مدیریتی این شرکت است.

مجید مشعلچی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در این زمینه گفت : وابستگی به ابزارهای فناورانه از مولفه های مهم مدیریتی است که در بیمه کوثر به آن اهتمام کردیم، زیرا پاسخگویی به نیازهای تخصصی در تمام عرصه‌ها می‌تواند هم بر بستر فعالیت‌های نوآورانه شکل بگیرد و هم جای خود را در تولید محصولات بیمه‌ای نمایان کند.

بیمه و استارت آپ پیوند می‌خورند. به نرخدهی سیستمی به صورت برخط فکر می‌کنیم

نمونه‌ بسترسازی یاد شده در این شرکت را می‌توان به راه اندازی نرخدهی سیستمی در قالب سامانه مناقصات یاد کرد که به صورت برخط نرخدهی می‌کند.

البته شرکت‌های دیگر بیمه‌ای نیز در سطوح و اندازه‌های متفاوت در ورود به عرصه‌های استارت آپی و حمایت از آن تلاش کرده اند.

این همه حاکی است صنعت بیمه راه خود را در تعامل با استارت آپ‌ها با شتاب و حجم مناسب، عمق می‌بخشد.