الفباخبر: تلاش برای دو رقمی شدن سهم از بازاربیمه، رشد ۸۰ درصدی سهام در بورس، برخورداری از پرتفوی مناسب، جذب سه استارت‌آپ برتر فعال در صنعت و همچنین دستاوردهایی فراتر از برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ازعمده ترین سرفصل‌هایی است که صبح امروز مشعلچی، مدیرعامل شرکت بیمه کوثر در جمع خبرنگاران ابراز داشت.

 

به گزارش الفباخبر، دکتر مشعلچی اعلام کرد: بیمه کوثر به عنوان جوانترین شرکت بیمه هم اکنون در زمره سه شرکت نخست صنعت بیمه در زمینه سودآوری و یکی از ۱۰۰ ابر شرکت برتر صنعت کشور شناخته می شود.

 

در بازار سهام فراتر از پیش‌بینی‌های سالانه حرکت کردیم

مشعلچی در مورد تحقق سود در بخش سرمایه‌گذاری در بازار بورس افزود: در سال ۹۵، سود حاصل از سرمایه‌گذاری در  بورس حدود ۵ میلیارد تومان بود که با توجه به پیش‌بینی ۶ میلیاردی، این رقم برای سال ۹۶  به طور کامل تحقق یافت. وی خاطرنشان کرد اما در این سال با رشد چشمگیر ۱۱۰۰ درصدی، این سود به ۶۵ میلیارد رسید.

مشعلچی افزود در ادامه این روند با پیش بینی سود ۸۰ میلیارد تومانی برای سال ۹۷، شاهد اتفاق مهم دیگری بودیم به گونه ای که شرکت بیمه کوثر در شش ماهه اول سال ۹۷، به رقم۷۷  میلیارد تومان  سود یعنی ۹۶ درصد رقم پیش بینی شده خود تا انتهای سال جاری دست پیدا کرد.

 

ترکیب پرتفوی بیمه کوثر

مدیرعامل بیمه کوثر با ذکر این نکته که در حال حاضر ترکیب پرتفوی شرکت بیمه کوثر یک ترکیب قابل توجه است گفت: ۳۳ درصد بیمه‌نامه ثالث و سرنشین می‌فروشیم که در بخش بیمه ثالث سهم ما از میانگین صنعت پایین‌تر است. میانگین صنعت در این بخش ۴۳ درصد است. وی ادامه داد: ۲۴ درصد از پرتفوی بیمه‌ کوثر نیز بیمه زندگی است که ۱۰ واحد از میانگین صنعت در این بخش بالاتر است. در بخش درمان نیز سهم ۱۹ درصدی از پرتفوی شرکت کوثر دارد که ۴واحد هم از میانگین صنعت کم‌تر است و ۷٫۸ درصد بیمه آتش‌سوزی می‌فروشیم که حدود دو برابر میانگین صنعت است و فروش بیمه کوثر در بخش حوادث هم ۷درصد است.

مشعلچی بهترین ترکیب پرتفوی را ترکیبی دانست که در آن بیمه ثالث بیشتر از ۴۰ درصد نبوده و بیمه‌های زندگی آن حداقل ۲۰ درصد باشد که به این ترتیب وضعیت ریسک شرکت بیمه کوثر نیز مناسب ارزیابی می‌شود.

 

برنامه‌های توسعه‌ای و آتی شرکت بیمه کوثر

مدیرعامل بیمه کوثر در زمینه برنامه‌های آتی شرکت بیمه کوثر گفت: از جمله اهداف اصلی این شرکت حل معضلات مرتبط با مسائل زیرساخت و آی‌تی، نیروی انسانی و شبکه فروش به منظور فروش دوبرابری نسبت به سال گذشته است و همچنین قرارگرفتن در بین سه شرکت اول صنعت بیمه به لحاظ سودآوری است. وی در عین حال دورقمی شدن سهم شرکت بیمه کوثر از بازار را نیز از برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت  برشمرد.

وی با بیان این موارد افزود: امسال به هدف مان برای قرارگرفتن در سه رتبه اول سودآوریدست یافتیم اما در زمینه ۲ رقمی شدن سهم شرکت بیمه کوثر از بازار نیز فعلا سهم ما از بازار حدود ۴ درصد است اما سعی می‌کنیم این سهم را تا سال ۱۴۰۴ دورقمی کرده و به ۱۰ درصد برسانیم.