الفباخبر: نتایج پیمایش‌ها نشان می‌دهد که افراد مسن در حال یادگیری ارزش اقتصاد مشارکتی از طریق خدمات دیجیتالی نظیر خدمات کرایه خودرو مشابه اسنپ، خدمات آنلاین اقامت و سفر و وام دهی گروهی هستند که این خدمات مشارکتی، تبدیل به یک صنعت چند میلیون دلاری شده‌ است و این آمادگی را برای مبادله اوراق بیمه زندگی فراهم آورده است.

 

به گزارش الفباخبر، اقتصاد مشارکتی یا اقتصاد تسهیمی، یک اصطلاح کلی است که دارای طیفی از معانی است که اغلب برای توصیف یک فعالیت اقتصادی دارای تراکنش‌های برخط به کارگرفته می‌شود که در آن معمولاً یک جامعه برخط به صورت همتا-به-همتا، کالا و خدمات را در دسترس و به اشتراک می‌گذارند.

رشد بازار مبادله اوراق بیمه زندگی به دارندگان پوشش بیمه‌ زندگی اجازه می‌دهد تا بیمه‌نامه خود را به یک سرمایه‌گذار بفروشند که این دقیقاً ورود به جهان جدید و مشارکتی را رقم می‌زند.

در اینجا سه دلیل ارائه می‌شود که نشان می‌دهد که چرا افراد مسن که از خدماتی مانند اوبر استفاده می‌کنند، این آمادگی را دارند تا درباره گزینه‌های بازار مبادله اوراق بیمه زندگی نیز بیاموزند:

 

  1. افراد مسن، به‌طورفزاینده‌ای با اقتصاد مشارکتی راحت هستند.

خدمات مشارکتی ممکن است به نظر فقط برای نسل هزاره تعریف شده باشد، اما آمارها حاکی از آن است که افراد مسن در برخی کشورها، مزایای خدماتی مانند اوبر(اسنپ) را خوب فهمیده‌اند. بر اساس  یک گزارش نشان میدهد ۱۷ درصد از افراد بالغ ۶۵ ساله در آمریکا خود را سهیم در اقتصاد مشارکتی می‌دانند که در مقایسه با تنها ۷ درصد کل جمعیت آمریکا قابل مقایسه است.

آنچه سبب می‌شود تا جمعیت بالای ۶۵ سال از خدمات کرایه شراکتی و دیگر تسهیلات مشابه استفاده کنند، سبب می‌شود تا آنان به تبادل بیمه‌نامه زندگی نیز در زمان‌هایی که شرایط بیمه زندگی آنان تغییر نموده است، روی آورند. برای بیمه‌گزارانی که پرداخت حق بیمه برای آنان دشوار است یا کسانی که ذی‌نفعان‌شان نیازی به بازپرداخت آتی آن ندارند، بازار مبادله بیمه زندگی گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

 

  1. دارندگان بیمه‌نامه بر دارایی‌های بهره‌برداری‌نشده، سرمایه‌گذاری می‌کنند.

اغلب افراد، دهه‌ها پس از خرید بیمه‌نامه زندگی، تشخیص می‌دهند که دلیل سرمایه‌گذاری یا تأمین مالی برای این نوع بیمه‌نامه وجود ندارد. اگر وضعیت ذی‌نفعان آنان یا تغییر در قوانین مالیاتی، بیمه‌گزاران را وادار کند تا به بیمه زندگی به‌گونه‌ای دیگر نگاه کنند، تبادل بیمه زندگی به آنان این توان را خواهد داد تا بیشترین ارزش را از چیزی که برای یک دوره طولانی به آن نیاز ندارند،‌ بهره‌برداری کنند.

خدمات مشارکتی مانند اوبر نشان داده است که افراد سالمند می‌توانند از دارایی‌های بهره‌برداری‌نشده خود استفاده کنند و اجازه دهند تا این دارایی‌ها برای آنان کار کند. همانطور که شما می‌توانید از اتومبیل بدون‌استفاده خود برای خدمات کرایه مشارکتی استفاده کنید یا در صورت وجود فضای اضافی، بخشی از خانه خود را اجاره دهید، این توان را خواهید داشت تا در دارایی بهره‌برداری‌نشده مالی خود یعنی بیمه‌نامه زندگی، سرمایه‌گذاری نمایید.

این مسئله به‌طور فزاینده‌ای برای افراد حرفه‌ای بخش مالی، مهم است. زیرا هر روزه مشتریان بیشتری درمی‌یابند که هم‌اکنون، بیمه‌نامه زندگی آنان، مانند دارایی بهره‌برداری‌نشده است. ازآنجائی‌که اکثر افراد مسن آگاه نیستند که بیمه‌نامه زندگی را می‌توان فروخت، افراد حرفه‌ای مالی در وضعیتی قرار می‌گیرند که باید به مشتریان، آموزش‌های لازم درباره مزایای مالیِ تبادل بیمه زندگی ارائه دهند.

 

  1. اقتصاد مشارکتی، درآمد جدید تولید می‌کند.

از هر چهار فرد از نسل انفجار جمعیت یک نفر تا سن ۷۰ سالگی کار می‌کنند و امید به زندگی آنان بیش از گذشته است. این پویایی سبب شده است تا افراد بالغ و مسن به دنبال جریان درآمد جدیدی باشند که به آنان در هزینه‌های سفر، سرمایه‌گذاری جدید و هزینه‌های درمان بلندمدت کمک کند.

بر اساس پژوهش منتشره توسط مؤسسه مطالعات بیمه، بیش از ۵۰۰ هزار نفر از افراد مسن، به‌طورسالانه از پرداخت حق بیمه زندگی خود، ناتوان هستند و تنها ۱۲۵۰ نفر از آنان از مبادله بیمه‌نامه زندگی بهره‌‌مند می‌شوند. در حدود ۹۰ درصد از افراد مسن گزارش داده‌اند که اگر نسبت به گزینه مبادله بیمه‌نامه زندگی آگاه بودند، آن را لحاظ می‌کردند.

خدمات دیجیتالی مبادله بیمه زندگی برای بسیاری از مشتریان، مفهوم مشارکتی دارد و به آنان اجازه می‌دهد تا بیشترین استفاده را از منابع مالی بهره‌برداری‌نشده خود داشته باشند و در نهایت، فرصت‌های جدیدی برای عواید بیشتر، برای خود دست و پا کنند.