الفبا-حسین بردبار: مدیرعامل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه معتقد است ،صنعت بیمه این ظرفیت و توان را دارد که نمایشگاهی مستقل برای مشارکت دادن تمام بخشهای درگیر در بازار بیمه داشته باشد.

برگزاری دوازدهمین نمایشگاه، بورس، بانک و بیمه فرصتی را فراهم آورد تا با حضور درغرفه شرکت بیمه زندگی خاورمیانه ، فرصتی برای مصاحبه با مدیرعامل این شرکت به دست آوریم که جزئیات آن را در ادامه می خوانید:

الفبا:فضای نمایشگاه بورس، بانک و بیمه را چگونه ارزیابی می کنید؟

-امسال خوشبختانه شاهد حضور پررنگ تر شرکتهای بیمه بودیم که این سالنی که مخصوص شرکتهای بیمه است، امسال مملو از جمعیت بود و بازدید کنندگان خوبی را داشتیم؛ چه در حوزه مردم که علاقه مند بودند و در غرفه ها حضور داشتند و هم خود نماینده ها و کارگزاران که سعی کردند با شرکتهای بیمه ارتباط برقرار کنند.به نظرم امسال صنعت بیمه حضوری پررنگ تر و قوی تر داشت.

الفبا:بعضا صحبتهایی مطرح می شود که صنعت بیمه نیازمند یک نمایشگاهی مستقل است، درگوشه و کنار هم می شنویم که با توجه به این که این نمایشگاه بیشتر درمورد بازار سرمایه است، یعنی بورس، بانک و بیمه است، صنعت بیمه در مقام سوم در این ترتیب قرار دارد و شاید بهتر باشد که صنعت بیمه برای خودش یک نمایشگاه مستقل داشته باشد، شما چه نظری دارید؟

-ببینید، من معتقدم که صنعت بیمه این ظرفیت را دارد که نمایشگاهی مستقل داشته باشد وما درصنعت نمایندگانی داریم که بعضی از آنها شاید درحد یک شرکت بیمه ای توان و کار داشته باشند یا کارگزارانی داریم که ظرفیتهای خیلی بالایی دارند و توانمندی خوبی در صنعت بیمه دارند،بنابراین این ظرفیت در صنعت بیمه هست ولی چون سالیان سال متداول شده است که صنعت بیمه در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه  شرکت می کند، درنتیجه این رسم بوده است ولی من فکر می کنم که شرکتهای بیمه این ظرفیت را درسالهای آینده دارند که به صورت مستقل هم یک نمایشگاه برای صنعت بیمه داشته باشیم.

الفبا:به نظر می رسد که برخی از بخشهای مرتبط با بازار بیمه مثل اینشورتک ها و فناوریهای فعال و اپلیکیشن ها فضایی برای نمود و بروز بیشتر نیاز دارند، آیا این نمایشگاه در این زمینه موثر است؟

-قطعا همین طور است، خوشبختانه ظرف یکی دوسال اخیر اینشورتک ها وارد بازار شدند گرچه هنوز با آن مفهوم اساسی که یک اینشورتک باید داشته باشد، فاصله داریم ولی همین حضورشان در صنعت بیمه ، یعنی صنعتی که ورود به آن توسط اینشورتک ها خیلی سخت بود، من به نظرم می رسد که بالاخره این شرکتها توانستند راه نفوذ به این صنعت را ایجاد کنند و وارد صنعت بشوند ، اتفاقا دارند جاپای خودشان را محکم می کنند. این ظرفیت را شرکتهای فناورانه دارند، خوشبختانه شرکت بیمه خاورمیانه هم با توجه به این که یک شرکت جوان است، با رویکردهای فناورانه دارد تلاش می کند که حضور پررنگ تری در سطح کشور داشته باشد و من فکر می کنم که قطعا می توانیم راه شرکتهایی که در حوزه اینشورتک ها کار می کنند را تسهیل کنیم که ورود بهتری را به صنعت بیمه داشته باشند.

الفبا:ممکن است درمورد فعالیتهایی که در حوزه فناوری دارید، توضیح بفرمایید؟

-ما امسال دو رونمایی را در نمایشگاه داشتیم که یکی از آنها به همین حوزه فناوری اطلاعات برمی گشت که توانستیم بخش بی تو بی را آماده کنیم؛ این بخش این امکان را به نمایندهایمان می دهد که از طریق ابزار تلفن همراه، صفر تا صد بیمه نامه زندگی را ثبت پیشنهاد بکنند و تا مرحله فروش در اختیار بیمه گذاران قرار دهند.  بخش بعدی که دراین نمایشگاه داشتیم، بیمه نامه مستمری بود، درطول سالیان اخیر بیمه نامه های عمر و سرمایه گذاری در میان مردم جا افتاده است و اکثر شرکتها دارند محصولات مرتبط با آن را ارایه می دهند ، ما بیمه نامه مستمری که محصول خاصی است و توسط شرکت ما طراحی و مجوزهای آن دریافت شد را امسال رونمایی کردیم که امیدواریم این محصول امسال بتواند حضور پررنگی را در سطح کشور داشته باشد و جامعه بتواند اقبال خوبی به آن داشته باشد و بتوانیم در حوزه بازنشستگی تکمیلی یک امکان خوبی را برای مردم ایجاد کنیم.