الفبا-حسین بردبار:دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه امسال نیز همچون سالهای گذشته با فرازو نشیبهای خاص خود و البته با حضوری پررنگ تر از شرکتهای بازار سرمایه و بانکها و بیمه ها در محل نمایشگاه بین المللی برگزار شد اما  با وجود این حضور  اثربخش و درحالی که صنعت بیمه با رشد انواع فناوری ها و اینشورتک ها و انواع خدمات مواجه است، فاینکس ۲۰۱۹ با خلا حضور گسترده تر بازار بیمه مواجه بود؛ حضوری که باید آن را در آینده جدی تر گرفت و برای آن برنامه ریزی کرد، برنامه ای از جنس برگزاری یک نمایشگاه ویژه و مستقل برای صنعت بیمه که امیدواریم مسئولان ذیربط برای آن طرحی نو بیندیشند.

با این حال فرصت را مغتنم شمردیم و با حضور در برخی از غرفه ها با توجه به بضاعت اندکمان در گپ و گفتی صمیمی با اهالی صنعت بیمه به جمع آوری نظرات آنان پرداختیم که در ادامه می خوانید:

غرفه بیمه آسیا یکی از شلوغ ترین غرفه های نمایشگاه است که با حضور افراد متفاوتی مواجه است و به سختی می توان در فرصتی کوتاه با مدیرروابط عمومی این شرکت گپ و گفتی صمیمی داشت، افشاری معتقد است که امسال نمایشگاه فاینکس شلوغ تر از سالهای گذشته شده است با این حال زمان برگزاری آن را مناسب نمی داند و می گوید که می توان زمان بهتری را برای برگزاری این نمایشگاه درنظر گرفت چرا که این روزهای اردیبهشت ماه ابتدای سال و آغاز کار شرکتهای بیمه است و اغلب آنها درگیر مسایل و برنامه ریزیهای آغاز سال کاری و مالی خویش هستند.به گفته وی مدیران شرکتهای بیمه ای این روزها درگیر مسایل گوناگونی هستند و از سوی دیگر فرصت تبلیغ برای مدارس و دانش آموزان نیز دراین زمان از سال کمتر وجود دارد؛ درحالی که یکی از فواید برگزاری این نمایشگاه می تواند ارتباط بهتر با دانش آموزان و خانواده ها باشد.

مکان حضور شرکتهای بیمه بهتر شده است

آریایی، رییس اداره تبلیغات بیمه دانا درمورد محل حضور شرکتهای بیمه اعتقاد دارد که این مکان نسبت به سال گذشته بهتر شده است و درگفت وگو با الفبا می افزاید: سال گذشته در سالن ۳۵B-  حضور داشتیم که نسبت به سالن فعلی که درآن حضور داریم فرعی محسوب می شد و امسال سالن اصلی (A) را به شرکتهای بیمه اختصاص داده اند و به همین دلیل استقبال هم بیشتر شده است. به گفته وی این موضوع موجب شده است که بازدیدکنندگان بیشتری نسبت به سال گذشته در این سالن حضور یابند.

البته با بررسی که الفبا در نمایشگاه انجام داد مشخص شد که امکان اختصاص سالنی بهتر برای شرکتهای بیمه نیز وجود داشت ولی احتمالا به دلیل اولویت بیشتر شرکتهای بورسی و بانکها برای برگزارکنندگان این نمایشگاه ، این جایگاه ها به آنان اختصاص داده شده بود.

مجاوری، معاون اداره مطبوعات روابط عمومی بیمه دانا معتقد است که صنعت بیمه در ارایه دستاوردهایش به جامعه مظلوم واقع شده است و مردم بیمه را بیشتر به کارکرد درمانی آن می شناسند در حالی که کارکردهای گوناگونی در زمینه های زندگی ، مسئولیت، حوادث و غیره دارد و این نمایشگاه ها فرصتی خوب برای ارایه این دیدگاه است.

رویکرد جوانان به نمایشگاه

مدیر روابط عمومی بیمه میهن معتقد است امسال به پدیده جوانگرایی در نمایشگاه مواجه هستیم که نقطه قوت محسوب می شود و به الفبا می گوید:در حالی که تصور می شد شاهد حضور بیشتر افراد تاجرپیشه و متعلق به بنگاه های اقتصادی باشیم اما جوانان با حضور پرتعدادشان در این نمایشگاه و تحقیق و جستجو درباره صنعت بیمه نوید افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه را می دهند.به گفته  لقمانی، امسال پدیده سیل مانع از حضور برخی از مدیران عامل شرکتهای بیمه ای شد و بعضی از آنان از جمله مدیرعامل شرکت بیمه میهن باید در مناطق سیل زده از جمله خوزستان حضور می یافتند.

باید برای کودکان و خانواده ها برنامه داشت

طایفی، مدیر روابط عمومی بیمه حکمت اعتقاد دارد که شرکتهای بیمه ای باید با برنامه ریزی درخصوص خانواده ها و کودکان برای افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه بیشتر تلاش کنند و در گپ و گفتی کوتاه و صمیمی به الفبا می گوید:ما اخیرا برای این منظور در زمینه های فرهنگی و قرآنی نیز ورود کرده ایم و با ارتباط با خانواده های کارکنان ارتش برای آموزشهای قرآنی فرزندان آنان و برخی امور فرهنگی دیگر درارتباط با خانواده ها پویش هایی را طراحی کرده ایم.

به گفته وی این شرکت حتی برخی از پویش ها را برای به کارگیری دانش آموزان به عنوان ترویج دهنده و مبلّغ صنعت بیمه نیز درنظر دارد که در آینده و با آغاز سال تحصیلی جدید از آنها رونمایی خواهد کرد….. ادامه دارد