الفبا: بررسی نتایج یک پیمایش بین المللی از رضایت مشتریان بیمه های بزرگ بازرگانی نشان میدهد ۴۵ درصد از آنان نسبت به رابطه خود با این شرکتها رضایت دارند و ۳۰ درصد بی تفاوت هستند.

به گزارش الفبا به نقل از ماهنامه افق بیمه گزارش مطالعه بیمه بازرگانی بزرگ ۲۰۱۸ شرکت جی.دی.پاور نشان می دهد ۳۰ درصد از مشتریان بیمه بازرگانی بزرگ، رابطه خود را با بیمه‌گر «بی‌تفاوت» ارزیابی می نمایند و ۴۵ درصد نیز می‌گویند که نسبت به رابطه خود، خشنود هستند. این گروه خشنود، ۱۳۹ درصد بیشتر احتمال تمدید قرارداد با بیمه‌گر خود داشته و ۸۳ درصد احتمال دارد که بیمه‌گر خود را حتی با وجود پیشنهاد کارگزار، عوض نکنند.»

این پیمایش دریافت که شرکت اکسل کتلین که اوایل سال جاری تحت تملک آگزا در آمد، در میان بیمه‌گران بزرگ بازرگانی،‌ برای سومین سال متوالی در بالاترین جایگاه رتبه‌بندی شد و نمره ۷۹۶ از ۱۰۰۰ را کسب نمود. بعد از آن، شرکت‌ برکشایر هثوی و شرکت چاب به ترتیب در رتبه‌ دوم با نمره ۷۸۴ و رتبه سوم با نمره ۷۸۲ قرار گرفتند.

در مقایسه با دیگر صنایع، مشتریان شرکت‌های بیمه‌گر برخط، نمره متوسط ۸۲۴ دریافت نمودند. نمره متوسط صنعت بیمه، ۷۶۹ گزارش شد.

پیفر در رابطه با این پیمایش اظهار داشت که این مطالعه بین ماه‌های آوریل و آگوست سال جاری میلادی و با پرسش‌نامه‌ای طولانی اجرا شد.

پیفر ادامه داد: «محققاً، ما مدیران ریسک بزرگی را خواهیم یافت که نسبت به بیمه‌گر خود بسیار نقد دارند. در مجموع، این نتایج نشان داد که درحدود ۸ نقطه بهبود طی سال گذشته حاصل شده است. وی اظهار داشت، طرح‌های برنامه و تعداد برنامه‌های ارائه‌شده سبب شد تا این نرخ‌ها کمی بالاتر بیاید. اما وی گفت، برخی مدیران ریسک همچنان «تلاش می‌کنند تا نسبت به برخی محصولات مانند پوشش سایبری، دسترسی پیدا کنند.»

این مطالعه بر اساس ۱۶۵۹ ارزشیابی افراد حرفه‌ای و کارکنان ریسک صورت پذیرفت. این افراد یا سازمان خود را رصد می‌کنند یا عضو گروه مدیریت ریسک هستند.