الفبا:طی سالهای گذشته چندین شرکت اقدام به تجدید برند کردند.بیمه سینا یکی از این شرکتهاست که دراین زمینه اقدامات قابل قبولی ارائه کرده است.

به گزارش الفبا، رویکرد این شرکت در زمینه تبلیغات ریبرندینگ،تجربه تبلیغات بر روی تلویزیون اثر متفاوتی بر جای گذاشت، به نظر می رسد که وضعیت در مورد برندینگ این شرکت با تغییر مدیر عامل ان خاتمه یافته است اما آنچه در بخش برندسازی طی این دوره صورت گرفت ازیک برنامه حساب شده حکایت دارد.

بیمه سینا از ۵٣شعبه در سراسر کشور برخوردار است. این شرکت در جریان تجدید برند خود موفق به بازسازی تعدادی ازاین شعبه ها شد که بصورت یونیفرم تصویرموجهی از یک شعبه ی بیمه ای را ارائه می کند.
این تبلیغات تلویزیونی راه خود را به سوی همکاری با رسانه ملی هموار کرد. به این ترتیب سیما در قرارداد اخیر با این شرکت بی آن که وجهی دریافت کند ٣٠٠میلیارد تومان قرارداد بست. در این قرارداد روش به گونه ای بود که منافع سیما از درصد پرتفوی جدید ایجاد شده از بازاریابی بدست می آمد.

نکته حائز اهمیت در مدیریت نمودن این برند سازی اقدام تدریجی برای وارد نشدن شوک هزینه ای به بیمه سینا بود که روابط عمومی این شرکت نقش موثری در هدایت این موضوع داشت.

در حالی‌که سیما هنوز از بسته پیشنهادی خود به صنعت طرفی نبسته است به نظر می رسد نشستن و دیدن حاصل این تجربه می تواند زمینه ی خوبی برای الگو گرفتن از نتیجه ی آن برای اقدامات کلان صنعت بیمه در تعامل با رسانه ملی باشد.در حقیقت اگر این روش همکاری با صداوسیما که با پرچم داری بیمه سینا آغاز شده است اگر به نتیجه نسبی یا مطلوب برسد بدین معناست که صنعت بیمه می تواند برنامه های مشابه آینده خود را با اتکا بر توان رسانه ملی ادامه دهد.

مزیت دیگر این اقدام بیمه سینا می تواند منتهی به ارائه الگویی شود که در آن شرکت ها با استفاده از این تجربه به سمت شکل دهی تبلیغات منسجم و یکپارچه  با رسانه ملی پیش روند.یادمان هست که چندی پیش مدیرعامل بیمه پارسیان در نشست با مدیران روابط عمومی شرکت ها به موضوع ضرورت یکپارچه سازی مدیریت تبلیغات شرکت ها اشاره کرد بنابراین راهی که بیمه سینا در پیش گرفت در خود شجاعت یک تصمیم را به همراه داشت.
از سوی دیگر نگاهی به پرتفوی این شرکت نشان می‌دهد عمده‌ی منابع حاصله در حوزه ی بیمه های درمان تکمیلی است و همانطور که شیرکانی مدیر عامل سابق این شرکت در ویدئویی در روزهای آخر حضور خود بر روی سایت بیمه سینا نشر داده است، حاصل تلاش های او ذخایر خوبی در زمینه ی بیمه های عمر و چیزی حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت باقی گذارده است.

این در حالیست که در بدو ورود او بیمه سینا وارث بدهی بالا و چک های متعددی در دستان مشتریان خود بود.اینک اما آنطور که شیرکانی گفته است این شرکت هیچ بدهی انباشته ای ندارد و تا پایان سال ۹۷ بدهی بیمه سینا صفر خواهد شد.درباره ی این که آیا چقدر سیاست های ارتباطی و اطلاع رسانی و برندینگ سینا به چه میزان در ایجاد چنین وضعیتی موثر بوده است نمی توان قاطعانه قضاوت کرد اما قطعا هم نمی توان از تاثیر برنامه هدفمند برند سازی این شرکت و تعامل با رسانه ملی صرف نظر کرد.

این نکته نیز قابل توجه است که کار کردن با بنیاد مستضعفان و شرکت مادر تخصصی و هلدینگ بیمه سینا کار آسانی نیست اما انتظار می رود حضور فردی کار کشته و مجرب چون حبیب میرزایی در این مسند بر این مشگل فائق آید.
گفته می شود تایید وی در بیمه مرکزی نهایی شده است و هم اکنون مراحل بررسی خود را در بنیاد مستضعفان طی می کند.