الفباخبر: رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در جمع خبرنگاران شهر کرد در مورد فیلتر شدن شبکه اینستاگرام اظهار بی اطلاعی کرد و گفت هیچ اظهار نظری در این مورد نشنیده ام. این پیام بهانه ای شد تا گزارشی پیرامون بهره گیری گردشگران از اینستاگرام که معمولاً به عنوان یک منبع درآمد باعث سفرهای رایگان و درآمدزای آن ها می شود، ارائه نماییم.

به نقاط مختلف دنیا سفر کنید و تصاویر‌ مکان‌های فوق ‌العاده و خیره کننده‌ای را که به آنها سفر کرده‌ اید، با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید و به ازای این فعالیت لذت‌ بخش پول دریافت کنید. اگر چه از دیدگاه بسیاری از افراد پرداختن به این کار، قرار گرفتن در مسیر درستی به جهت حرفه‌ ای نیست، اما روز به روز تعداد افرادی که از این طریق کسب درآمد می‌کنند به سرعت رو به افزایش است. اینستاگرام برای بسیاری از مسافران باهوش به عنوان معدن طلای واقعی می‌ماند که در حین ماجراجویی‌های روزانه خود به دنبال کسب درآمد هستند. اما چگونگی عملکرد افرادی که اداره این صفحات موفق را به عهده دارند رمز موفقیت آنها است. اگر شما هم زیاد سفر می‌کنید پس می‌توانید با روش‌های زیر کسب درآمد کنید.

جذب فالوور و کاهش هزینه از طریق فالوورهای وفادار

برای افرادی که از طریق اینستاگرام کسب درآمد می کنند بسیار مهم است که تعداد بالایی از طرفدارانی داشته باشند که مرتب صفحات آنها را دنبال کرده و علاقه ‌مند به این کار هستند و برای محتوایی که تولید می‌کنند کامنت گذاشته و همچنان علاقه مند به دنبال کردن آنها باشند.

در حالی که بعضی از حساب‌های کاربری یک شبه ره صد ساله را طی کرده‌اند، اما اکثریت قریب به اتفاق فعالان موفق اینستاگرام سالها وقت صرف جذب فالوورهای خود کرده‌اند و برای آن زحمت بسیاری کشیده‌اند. اولین گام این است که بازار هدف (niche) فعالیت مورد علاقه خود را انتخاب کنید. این درست است که سفر به عنوان یک هدف در اینستاگرام محسوب می‌شود، ولی مقوله‌ای بسیار گسترده است. شما می‌توانید از ترفندی جدید برای پست‌های خود استفاده کنید؛ مانند شخصی که به تهیه تصاویری می‌پردازد که علاوه بر آن که زیبایی محلی را به تصویر می‌کشد، حتما تصویری از دستان بهم گره خورده در آن هست و یک ژانر کاملاً متفاوت ایجاد کرده و یا کسی که در تمامی تصاویر مربوط به ماجراجویی خود، تصویر خودرو خود را نیز گنجانده است یا این که از درون خودرو خود اقدام به عکاسی کرده است. پس مهم است که یک تم مخصوص به خودتان داشته باشید.

قدم بعدی این است که به طور منظم پست بگذارید و این می‌تواند به صورت روزی یک‌ بار یا بیشتر یا در فواصل زمانی مشابه باشد. فالوور‌های بسیاری هستند که به تماشای تصاویر شما در زمان مشخص، عادت می‌کنند و منتظر هستند که در زمان مقرر پستی از شما ملاحظه کنند. بسیاری از فعالان اینستاگرام عادت به تهیه استوری دارند که همان ویدیوهای کوتاه است. فعالان اینستاگرام با انجام این کار به فالوور‌های خود این امکان را می‌دهند که بیشتر با هویت آنها آشنا شوند چرا که این امر توسط تصاویر به خوبی ممکن نیست. از آنجائی‌ که اینستاگرام پلتفرم یک رسانه اجتماعی است، بایستی طوری باشد که به لحاظ اجتماعی مورد قبول باشد و این به خصوص هنگام پاسخ دادن به کامنت‌ها، لایک کردن و کامنت دادن به پست‌های دیگر فعالان وبه طور کلی نوع حضور در این پلتفرم بسیار حائز اهمیت است و زمینه فالو کردن کاربران را فراهم می‌سازد.

و آخرین نکته که به اندازه موارد دیگر اهمیت دارد، تاکیدی است که اینستاگرام بر روی کیفیت بالای تصاویر دارد. در مورد کیفیت فقط استفاده از یک دوربین پیشرفته و یا دوربین گوشی هوشمند کافی است و بایستی عکس‌ها به خوبی فشرده سازی شده و سپس پست شوند تا موضوعی را که راوی آن هستند، به خوبی به تصویر بکشند و بیانگر موقعیتی باشند که توسط فعالان اینستاگرام انتخاب شده است و به لحاظ حسی و بصری با یکدیگر متناقض نباشند.

اینستاگرامرها با داشتن تعداد کثیری از فالوورهایی که با هم در تعامل هستند به منزله‌ی یک بازاریاب عمل می‌کند و روی فالوورهای خود تأثیر می‌گذارد. در این مرحله است که فعالان اینستاگرام می‌توانند تعداد مخاطبان خود را افزایش داده و کسب درآمد کنند. حتی بدون در نظر داشتن این که هدف شما از جذب فالوور کسب درآمد باشد یا نه، همین افراد می‌توانند با کارهای مختلفی مثل میزبانی، کمک به برنامه‌ ریزی و … در هزینه و زمان سفر به شما کمک کنند.

  • منبع خبر : الفباخبر