الفبا– وضعیت جدید در نحوه بهره‌گیری از خودروها، بیمه‌گران را با چالش‌های همگام سازی با تحولات و تعیین حق‌بیمه‌ های متناسب مواجه کرده است.

به گزارش الفبا به نقل از سرویس بین الملل افق بیمه، شیوه‌های مشارکت بیمه‌گران با صاحبان خودرو، تعیین نرخ‌های جدید حق بیمه و حفظ بیمه‌گذاران از موضوعات مهمی است که شرکت‌های بیمه‌گر را به چابکی در تصمیم‌گیری جدید فرا می‌خواند.

انجمن بیمه‌گران انگلیس(ABI) از افزایش قیمت بیمه خودرو در سال ۲۰۱۸ خبر داده است.این افزایش حق بیمه اگر چه یک درصد است، اما رسانه‌ها در واکنش‌های جدی خود این رقم را تا سه درصد در سبد هزینه‌های بیمه‌گزاران اعلام کرده‌اند.
فن‌آوری، تجربه خودروسواری را به کام رانندگان شیرین کرده است و این، تمامی پیشرفت‌های مربوط به کاهندگان آلودگی‌ها مانند خودروهای هیبردی یا برقی تا رانندگانی که برای مدت طولانی در جاده مشغول رانندگی هستند، را شامل می‌گردد.
البته ظهور اقتصاد مشارکتی نیز موضوع دیگری است که در این شرایط بیمه خودروها را تحت تاثیر قرار داده است. در واقع شرکت‌هایی که دسترسی به اشتراک خودروی موبایلی ارائه می‌دهند، خودروها را در خیابان به اشتراک می‌گذارند و این موضوع رویکرد اقتصاد مشارکتی را برای طیف وسیعی از انواع وسایل نقلیه و کارگران فعال در این خودروها ایجاد کرده است و این بدان معناست که زنجیره عرضه وسایل نقلیه جایگزین باید هوشمند‌تر عمل کند و برای مباحثی چون نحوه پذیره‌نویسی‌ها و پرداخت سود سهام در زمان تمدید‌ها، چاره‌ای بیندیشند.
باوجود سختی حفظ وفاداری مشتریان و افزایش انتظارات آنان، بیمه‌گرانی که می‌خواهند در این رقابت برنده شوند، درپی شرکایی هستند که آنان را در ارائه خدمات صمیمانه‌تر به بیمه‌گزاران، توانمند سازند مانند وسایل نقلیه جایگزین که تفکری هوشمندانه است و از منظر روند تدارکاتی این وجه از خدمات، اساساً ضروری است.
فضای بیمه خودرو به‌شدت درحال تغییر است. مدتی است که بیمه‌گران همگام با این تغییرات در حرکت هستند و به‌همان نسبت باید زنجیره عرضه‌ای ایجاد نمایند که با همین سرعت حرکت نماید.