الفبا: طرح بیمه هوشمند سفر توسط بیمه کوثر در قالب یک اپلیکیشن به نام “مرکوری” در بیست و پنجمین همایش بیمه و توسعه رونمایی شد و حامد کاظمی مدیر جوان شرکت هرمس شریف در حضور معاون اول با رونمایی این طرح از بیمه کوثر معرفی شد.

 

به گزارش الفبا، نشریه آرامش با سردبیری احمد عصاری مدیر روابط عمومی بیمه کوثر، اصلی ترین مطلب خود را به رونمایی از مرکوری اختصاص داده است و در مصاحبه ای با حامد کاظمی به طور کاملا مشخص نزدیک شدن به استارت آپ ها را نشانه می رود.
در این مصاحبه کاظمی از بومی سازی ۲۰ محصول بیمه ای اینشورتک که در حال حاضر در کشورهای غربی ارایه می شود خبر داده است تا در سال آینده رونمایی شوند و می توانند زمینه ساز تحول بزرگی در صنعت بیمه باشند.
مهندس کاظمی از فراز و فرودهای همکاری صنعت بیمه با استارت آپ ها در مصاحبه ای مفصل سخن گفته است و تصریح نموده: ما تقریبا دو سال و نیم یا سه سال درباره مرکوری با شرکت های مختلف بیمه ای صحبت کردیم و حاصل این مذاکرات آن بود که متاسفانه شرکت های بیمه ای از اینکه شرکت دیگری در صدور بیمه وارد شود هنوز بی اعتمادند. وی می گوید وقتی می خواستیم کار را با بیمه ها آغاز کنیم ۵۰ رقیب استارت آپی بودیم که خود را طی دو مرحله معرفی کردند و پس از انتخاب ۱۰ تیم از میان آنها، طرح مرکوری مقام اول را کسب کرد.
به باور کاظمی بیمه ها در ریسک ها غوطه ورند اما با ریسک های فناوری ناآشنا هستند و به همین دلیل از آنها می گریزند. به همین دلیل لازم است به سمت نهاد سازی اینشورتک ها در صنعت بیمه برویم و ار این رو درصدد راه اندازی انجمن اینشورتک ایران هستیم و هم اکنون بسیاری از اینشورتک ها از آن استقبال کرده اند. قطعا برگزاری جلسات مستمر می تواند اینشورتک ها را با بخشهای فنی شرکت های بیمه نزدیک کند و منجر به خلق راهکارهای حل مشکلات و تزریق ایده های جدید بر بستر فن آوری شود.
کاظمی در توضیح بیشترنقش استارت آپ ها در صنعت بیمه جهانی می گوید: استارت آپ های حوزه اینشورتک بسیار زیاد هستند و موفق ترین آنها استارت آپی است به نام مترومایل که در امریکا مشابه محصول ما را ارایه می دهد و تقریبا ۸۵ درصد بازار بیمه خودرو را در اختیار دارد. به این ترتیب بیمه های خودرو بر اساس میزان سفر هزینه بر است و افراد بیمه بدنه خودروی خود را به اندازه مسافت یک سفر یا یک ماه مثلا ۲۰۰ کیلوکتر بیمه می کنند و هزینه می پردازند. این کار بر روی مبایل فرد دارنده خودرو و پایه ای که برای حل مشکل باتری گوشی تولید کرده ایم، استوار است. همین کار را در فاز بعدی در محل ورودی عوارضی ها با صدور خودکار بیمه نامه که در همان مسیر صادر می شد دنبال می کنیم.